تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

انصراف تیم بدمینتون آسمان مشهد از لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۷۳۳۱۳
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
انصراف تیم بدمینتون آسمان مشهد از لیگ برتر
یکی از دو نماینده استان به دلیل مشکلات مالی از حضور در لیگ برتر بدمینتون انصراف داد.

بیستم اسفند پارسال بود که تیم بدمینتون «آسمان مشهد» با کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ دسته‌اول کشور جواز حضور در رقابت‌های لیگ‌برتر را به دست آورد و استان خراسان‌رضوی با توجه به حضور تیم «توس مسیر» در لیگ‌برتر، صاحب دومین سهمیه در این رقابت‌ها شد؛ اتفاق مبارکی که از پیشرفت و توسعه بدمینتون در استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد خبر می‌داد و دو تیم کاملا بومی از شهر مشهد لیگ‌برتری شدند.

با این همه، پس از گذشت چندماه و در آستانه مسابقات لیگ‌برتر فصل پیش رو، یک‌باره خبر کناره‌گیری سهمیه دوم مشهد از رقابت‌های لیگ‌برتر به گوش می‌رسد؛ خبری که تأیید می‌شود و مسئولان مهم‌ترین عامل برای بروز این اتفاق را نبود اسپانسر و ناتوانی مالی برای شرکت این تیم در مسابقات می‌دانند؛ سهمیه‌ای که به‌آسانی سوخت تا باری دیگر سوءمدیریت در ورزش استان و همراهی‌نکردن صنایع و بخش خصوصی با ورزش خودنمایی کند.

داستان یک صعود جذاب

تیم بدمینتون «توس مسیر» مشهد چند سالی است که با حمایت اهالی بدمینتون استان، هیئت و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی، کج‌دار و مریز در لیگ‌برتر تیم‌داری می‌کند و هرطور شده، چراغ بدمینتون استان را در بالاترین سطح بدمینتون کشور روشن نگه داشته است؛ تیمی که هرسال با یک‌دوجین راکت‌باز بومی پا به میدان می‌گذارد و اگر غیربومی هم پایش به مشهد و بازی برای این تیم باز می‌شود، باز جوان است و در جست‌وجوی آینده‌ای بهتر.

با این همه، پارسال یک‌باره در کنار این تیم، تیمی دیگر متشکل از بدمینتون‌بازان جامانده از قطار لیگ‌برتر در سطح لیگ دسته‌یک روانه مسابقات شد؛ تیمی با نام «آسمان مشهد» که توانست در اولین فصل حضورش در این رقابت‌ها نایب‌قهرمان شود و جواز حضور در لیگ‌برتر را به دست آورد. صعود جذاب شاگردان رضا رضایی درحالی اتفاق افتاد که کسی تصورش را نمی‌کرد ظرفیت بدمینتون مشهد تا این اندازه زیاد باشد که دو تیم در لیگ‌برتر داشته باشد. اما بدمینتون‌بازان جوان آسمان مشهد این انگاره را به واقعیت بدل کردند.

سوختن آرزو‌ها با بنزین یک‌میلیاردی!

پس از این صعود جذاب، بازیکنان، کادر فنی و صدالبته مدیران هیئت‌بدمینتون در پی پاسخی به این سؤال بودند که با هزینه‌های هنگفت لیگ‌برتر، آیا اسپانسر تیم گروه صنعتی آسمان مشهد توانایی همراهی تیم در لیگ‌برتر را دارد یا نه؛ پاسخی که خیلی زود و صریح «نه» اعلام شد تا سهمیه دوم مشهد در خطر ازدست‌رفتن قرار بگیرد. حسین رضوی، رئیس هیئت‌بدمینتون استان، درباره این مسئله به شهرآرا ورزشی می‌گوید: «واقعیت آن است که برای حضور در لیگ‌برتر باید دست‌کم یک‌میلیارد هزینه کرد، اما اسپانسر توانایی این کار را نداشت تا تیم دوم مشهد در لیگ‌برتر فصل آینده حضور داشته باشد.»

وی می‌افزاید: «الان اگر بخواهید در لیگ‌برتر تیم‌داری کنید، باید دست‌کم ۵۰۰ میلیون برای بازیکنان کنار بگذارید، ۳۰۰ میلیون هزینه رفت‌وبرگشت و ۲۰۰ میلیون هزینه توپ.» رضوی بیان می‌کند: «متأسفانه مجموعه آسمان مشهد توانایی پرداخت هزینه‌های تیم در لیگ‌برتر را نداشت و اسپانسر دیگری هم برای این مهم پیدا نکردیم. این شد که سهمیه استان به همین سادگی سوخت.»

بی‌توجهی، این‌بار روی تور بدمینتون

رئیس هیئت‌بدمینتون خراسان‌رضوی با ابراز گلایه از همراهی‌نکردن مسئولان در چنین مواردی، می‌گوید: «متأسفانه مشکلات مالی و اسپانسرینگ فقط مربوط به رشته ورزشی ما نیست و در فوتبال، والیبال و بسکتبال نیز همین اوضاع است.» رضوی اضافه کرد: «در لیگ‌برتر همه تیم‌ها به نحوی به دولت وابسته هستند، اما در استان ما تیم‌داری کاملا خصوصی است و هیچ‌کدام از نهاد‌های دولتی و خصولتی حاضر به حمایت از ورزش نیستند.» وی تصریح می‌کند: «شهر اردکان با آن وسعت کم در ورزش به‌خوبی هزینه می‌کند و همه مسئولان شهر هم پشت سر تیم‌هایشان هستند، ولی متأسفانه در شهر ما نه‌تن‌ها حمایت نمی‌کنند، حتی نگاهشان هم به ورزش نیست.»

وقتی رؤیاهایمان سوخت

سرمربی جوان تیم «آسمان مشهد» که حالا دیگر در لیگ‌برتر نیستند، وقتی درباره علل این اتفاق از او می‌پرسیم، آهی می‌کشد و می‌گوید: «واقعا باعث تأسف است. دلمان می‌سوزد. این بچه‌ها با عشق و تلاش زیاد تیم را به لیگ‌برتر رساندند، ولی به همین سادگی این سهمیه از دست رفت. همه‌اش به‌علت مسائل مالی است.» رضا رضایی اظهار می‌کند: «بچه‌ها کلی رؤیاپردازی کرده بودند و حالا باید همه رؤیاهایشان را کنار بگذارند. برخی بازیکنان تیم به تیم‌های دیگر رفتند، اما بسیاری از این استعداد‌ها می‌سوزند و امیدوارم در آینده به سمت خلاف کشیده نشوند.»

«توس مسیر» همچنان در مسیر

با وجود کناره‌گیری «آسمان مشهد» از حضور در لیگ‌برتر، استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد همچنان یک سهمیه در این مسابقات دارند. تیم «توس مسیر» امسال هم مانند سال‌های گذشته در رقابت‌ها حاضر است و امسال هم باز «سعید بابیانی» بازیکن باتجربه خراسانی به عنوان «سرمربی-بازیکن» در کنار این تیم است.

بابیانی که فصل قبل به قم رفته بود و با تیم انقلاب این شهر توانست به روی سکو برود، حالا به مشهد برگشته است تا باری دیگر در کنار امیر پاکدل، توس مسیر را در مسیر پیشرفت و کمک به توسعه بدمینتون خراسان قرار بدهد. رقابت‌های لیگ‌برتر بدمینتون از اواخر مرداد آغاز خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->